چند نکته ساده برای انتخاب عناوین جذاب
به طور حتم انتخاب تیتر برای ستون های روزنامه و تعیین عنوان برای پست های وبلاگ، دو مقوله کاملا متفاوتند؛ تیتر یا عنوان مناسب به مخاطب اطلاع می دهد کلیات مقاله حول چه محوری است، از این رو می تواند خواننده را به مطالعه ادامه متن علاقمند کند. کل این پروسه می بایست در کسری از ثانیه اتفاق بیفتد تا مخاطب ترغیب شود بر روی لینکی کلیک کند و یا ستون روزنامه ای را دنبال کند. اما به خاطر داشته باشید بهتر است در کنار رعایت چنین نکاتی، از راهکارهای اساسی سئو نیز غافل نمانید.
از عبارات دقیق و مشخص استفاده کنید، مبهم نباشید: درصورتی که درون وبلاگ تان رمان منتشر نمی کنید، بهتر است در انتخاب عنوان، کاملا صریح و مشخص عمل کنید. بهتر است حدالامکان به نکات کلیدی ماجرا بپردازید. گاهی وبلاگ نویسان به اشتباه گمان
کلمات کلیدی را در جای مناسب درج کنید
هر وبمستری دوست دارد که با یکسری از کلمات کلیدی خاص در صفحات اول گوگل حضور داشته اما نمیداند که این جایگاه مناسب برای قرار دادن آن کلمات کجاست تا بهترین نتیجه را دریافت کند در این مقاله می پردازیم به جیگاه های مناسب کلمات کلیدی
عنوان (Title Tag) عنوان اولین مکانی است که موتورهای جستجو آن را بررسی می کنند,و لینک اصلی آن در نتایج جستجو نمایش داده می شود. لذا دقت داشته باشید تا عنوان وب سایت شما همواره شامل کلمات کلیدی وب سایت باشد.
توضیحات سایت (Meta Description) در قسمت هدر سایت متاتگ های زیادی وجود دارد که تنها موتورهای جستجو قادر به دیدن آن ها هستند. متاتگ توضیحات یکی از این متاتگ ها است. در جستجوهایی که انجام می دهید در زیر هر لینک بعضا توضیحاتی وجود دارد که در مورد سایت می باشد
وجود کلمات کلیدی در نام وب سایت و تأثیر آن در سئو
تاریخچه وجود کلمات کلیدی در آدرس صفحه
قبل از اینکه به اهمیت وجود کلمات کلیدی در آدرس صفحه - URL - بپردازیم بهتر است نگاهی به تاریخچه این موضوع داشته باشیم : گوگل پارامترهای مختلفی را برای امتیاز دادن به صفحات اینترنتی در نظر میگیرد. برخی از این پارامترها مربوط به داخل صفحات اینترنتی و برخی دیگر پارامترهای بیرونی هستند، مانند قدمت سایت، لینکها، شبکه های اجتماعی، سرعت سایت و...
یکی از پارامترهای درونی سایت که از قدیم مورد توجه فعالان سئو بوده است وجود کلمات کلیدی در آدرس صفحه است. گرچه چنین پارامتری جز پارامترهای تایید شده توسط گوگل نیست، اما تکنیکهای زیادی نیز در طول زمان برای ایجاد آدرس های صفحات بر اساس کلمات کلیدی بوجود آمدند. به انواع روش های نگاشت آدرس های مجازی شامل کلمات کلیدی به صفحات با
اعتبار وبلاگ خود را چند برابر کنید
اینترنت ابزار بسیار جالبی است که پلتفرمی در اختیار هنرمندان، نویسندگان، فعالان سیاسی و محققان قرار می دهد تا بتوانند به کمک آن احساسات خود را به راحتی بیان کنند و در کنار آن با سایر کاربران سرتاسر دنیا که علائق و اهداف مشترکی دارند، ارتباط برقرار کنند. با این حال نکته جالب توجه، ولی تاسف بار این است که همین پلتفرم در اختیار جمعیت غیر قابل تحمل و آزاردهنده ای که برای به دست آوردن حتی یک دنبال کننده بیشتر حاضرند دست به هر کاری بزنند هم قرار دارد.
با این حال خوشبختانه در اکثر موارد، وب سایت های خوش نام و قابل اعتماد، یا دست کم نمونه هایی که به مخاطب نکته مثبتی اضافه می کنند، مثلا YouTube، Huffington Post، Facebook، Web MD و… به صورت خودکار در کانون توجه عموم قرار می گیرند. برخی از این وب
همه ی ما به خوبی می دانیم چگونه از شبکه های اجتماعی برای پیشبرد فعالیت های سئو خود بهره بگیریم.
گوگل پلاس + google نیز فرق چندانی با سایر سایت ها ندارد. ولی بهتر است مطمئن شویم به اندازه کافی از خدمات سئو ان بهره بردیم. با تغییر نرم افزارها به طور مداوم عوامل موثر در سئو نیز تغییر می کند, اما با در نظر گرفتن موارد اساسی می توان بیشترین بهره را از گوگل پلاس برد.در درجه اول, سایت های معتبری مانند searchmetric , moz دریافتند که رابطه و وابستگی بسیار نزدیکی بین +۱ و رتبه ی سایت در گوگل وجود دارد.در حالی که مت کاتس یکی از عوامل اصلی گوگل این مسئله را انکار کرد.
البته موارد بسیار زیاد دیگری هم هستند که مهم تر از گوگل پلاس تلقی می شوند و شما قبل از هر اقدامی بهتر است به انها توجه کنید و پس از اطمینان از
دلایل اهمیت سرعت سایت
بسیاری از صاحبان وب سایت ها، به هنگام بررسی عوامل موفقیت سایت اینترنتی کسب و کارشان، فاکتور اساسی سرعت وب سایت را از قلم می اندازند و مستقیما به سراغ تهیه محتوای باکیفیت، لینک گیری از سایت های دیگر و پیاده سازی ساختار هدایتی(Navigational structure ) سایت می روند. هرچند تمامی این فاکتورها برای موفقیت یک کسب و کار آنلاین حائز اهمیت هستند، با این حال از مشخصه سرعت سایت نیز نمی توان چشم پوشید.
تجربه کاربر، بالاترین اولویت است! هدف اصلی وب سایت هر کسب و کاری، ارائه اطلاعات به مشتریان و القای حس مثبتی از سوی کمپانی است. درصورتی که وب سایت مجموعه، کند و سنگین باشد، حوصله کاربران سر می رود، درنتیجه ممکن است بلافاصله سایت را ترک کنند؛ در چنین وضعیتی کمپانی نمی تواند به هیچ یک از دو هدف خود نائل آید: مشتری به اطلاعات موردنظر
با اجرای چند راهکار ساده ، مشتریان بیشتری برای سایت خود جذب کنیم
صفحات ورودی سایت به طور حتم یکی از ارکان اساسی آن را تشکیل می دهند و در موفقیت کسب و کار نقشی حیاتی ایفا می کنند؛ در این میان می بایست بیش از طراحی تاثیرگذار چنین صفحاتی، بر روی عملکرد صحیح آن ها متمرکز باشیم. علّت نیز کاملا روشن است؛ صفحات ورودی، نخستین صفحاتی هستند که در برابر دیدگان کاربر قرار می گیرند؛ بنابراین چنانچه کاملا تاثیرگذار باشند، می توانند بازدیدکنندگان را به محتوای سایت علاقمند کنند. از این رو در ادامه قصد داریم چند راهکار اساسی را به منظور تست صفحات ورودی سایت از نظر بگذرانیم.
چرا لازم است به بهینه سازی صفحات ورودی سایت توجه ویژه ای داشته باشیم؟ صفحات ورودی در مشتری سازی برای کسب و کار، نقشی حیاتی ایفا می کنند. چنین صفحاتی که صفحه فروش نیز نامیده می شوند،
برای آنکه وبسایت یا وبلاگ شما پله پله در گوگل بالاتر بیاید، کافی است به گوگل ثابت کنید، معتبر هستید. برای اینکار راههایی وجود دارد:
1ـ به صورت منظم وبسایت یا وبلاگ خود را به روز کنید، چرا که ربات گوگل به وبسایت ها به طور منظم سرکشی می کند، اگر بعد از چندبار مراجعه تغییری در مجموعه شما نباشد، این بازه سرکشی را طولانی و طولانی تر کرده و دلیل بر بی اعتبار بودن وبسایت شما می گذارد. البته لازم نیست هر روز به به روزرسانی را انجام دهید، کافی است مرتب این کار را انجام دهید، به طور مثال اگر قرار است هر ماه چهار مطلب در وبسایت خود بگذارید، هفته ای یک مطلب و در روز مشخصی درج کنید. 2ـ نام وبسایت خود را متناسب با نوع فعالیت انتخاب کنید، مثلا فروشگاه خودکار و مداد، بهتر از فروشگاه مریم است، چرا که اولی
تولید محتوای کاربردی برای مخاطبین و موتورهای جستجو
بیشتر کاربران وب مشغله های زیادی دارند و همواره میخواهند اطلاعاتی که نیاز دارند را مطالعه کنند .
طبق تحقیقات کاربران وب سایتها بسیاری عجول هستند .معمولاً زمانی که کاربران وارد سایت میشوند به سرعت بر روی یکی از گزینههای منو کلیک می کنند. مثلاً صفحه گالری تصاویر ، محصولات، مقالات و خیلی کم اتفاق میافتد که آنها در همان صفحه اول بمانند .
وقتی کاربر وارد سایت میشود به این موضوع فکر میکند اگر نتوانم در عرض چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورم اینجا را ترک می کنم.
کاربران وب علاقه زیادی به مطالعه طولانی ندارند. به دلیل این که آنها مشغلة زیادی دارند
معمولا ما آنچه که پیدا میکنیم مربوط به آن چیزی که نیاز داریم نیست.
مهارت نوشتن خوب برابر است با یک مکالمه موفق
برای اینکه بتوانید یک محتوای عالی برای کاربران
چگونه نقش مخاطب در سئو را در نظر بگیریم
نقش مخاطب در سئو چیست و چگونه باید آن را در نظر گرفت؟ اصولا این سوال شاید پیش بیاید که مگر میشود کار بازاریابی کرد و نقش و اهمیت مخاطب را در نظر نگرفت!
اهمیت مخاطب در سئو
سئو در واقع اهمیت خود را مدیون همین موضوع است، شما هیچ رسانه ای را پیدا نخواهید کرد که از طریق آن بتوانید برای مخاطب محصول یا خدمات خود دقیقا در زمانی که تصمیم به خرید گرفته است تبلیغ کنید... تنها رسانه ای که چنین امکانی را برای شما مهیا کرده است گوگل است. گوگل به شما اجازه می دهد که برای مخاطبین خود در زمانی تبلیغ کنید که تصمیم دارند در مورد کالا / محصولات شما تحقیق کنند و یا اقدام به خرید نمایند. اگر رسانه دیگری می شناسید که به صورت هدفمند بتوان چنین کاری در آن
زیر مجموعه ها
آموزش طراحی وب
آموزش های متفرقه در زمینه طراحی سایت
دوره های آموزشی
دوره های آموزش حضوری طراحی وب
آموزش بازاریابی و فروش
آموزش بازاریابی و فروش
در این بخش آموزش های مرتبط با توسعه کسب و کار و بازارسابی اعم از بازاریابی دیجیتال و موبایلی و ترفند های فروش منتشر خواهد شد.