سنجش کیفیت محتوا توسط گوگل و فیس بوک
کیفیت در بازاریابی محتوا بحث مهمی است. از آنجایی که حجم زیادی از محتوا در فیسبوک و گوگل رد و بدل میشود و از آنجایی که هم فیسبوک و هم گوگل اخیرا شیوه خود برای ارزشگذاری محتوا را تغییر دادهاند، زمان خوبی است که ببینیم این دو چطور کیفیت محتوای شما را میسنجند.
فیسبوک و گوگل چگونه به محتوا امتیاز میدهند؟
هدف اصلی هم برای گوگل و هم فیسبوک این است که محتوایی را به کاربران نشان دهند که خود کاربران میخواهند ببینند و با دیگران به اشتراک بگذارند. وقتی در حال بررسی کیفیت محتوا هستند، اینها نشانههایی هستند که در محتوا به دنبالش میگردند:
تعداد دفعاتی که یک محتوا لایک شده یا به اشتراک گذاشته شده: این موضوع به وضوح نشان میدهد که دیگران تا چه حد این محتوا را ارزشمند دانستهاند.
منبع محتوا: آیا این محتوا
سئو چیست و چرا از آن استفاده میکنیم؟
سئو ( SEO) search-engine-optimization) ) روشی برای ارتقاء یک وب سایت به منظور افزایش تعداد بازدیدکننده هایی است که از موتور های جستجو دریافت می کند. سئو جنبه های متفاوتی دارد،از کلماتی که در وب سایت استفاده می کنید گرفته تا کیفیت لینک هایی که دیگر سایت ها به شما می دهند.به عبارت دیگر سئو به این معناست : “اطمینان از این که ساختار وب سایت به سادگی و راحتی برای موتور جستجو قابل فهم است.”
سئو تنها درباره ی “موتور” ها نیست،بلکه در طرف مقابل به معنای ساخت وب سایت به طوری است که برای کاربران خوشایند باشد.
دلیل استفاده از سئو
قسمت عمده ی ترافیک وب توسط موتور های جستجوی بازرگانی اصلی مانند گوگل،بینگ و یاهو کنترل می شود.اگرچه رسانه های اجتماعی و انواع دیگر ترافیک می توانند برای سایت شما بازدید فراهم بیاورند،موتورهای جستجو اصلی ترین روش
مزیت لینک سازی در سایت و تأثیر آن بر سئو
لینک به وب سایت ، برای یک مجموعه کسبوکار ، مزایای متعددی به همراه دارد و میتوانند چندین برابر سرمایه هزینه شده را به سیستم برگرداند.
لینک های باکیفیت میتوانند رتبه وبسایت شما را در میان سایر نتایج موتورهای جستجو بهبود دهند .
و بدین ترتیب با افزایش ترافیک ورودی، میتوانید فروش بیشتری داشته باشید. هرچه بیشتر در میان نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرید، آمار بازدید بالاتری خواهد داشت و در نتیجه از شانس بالاتری در زمینه جذب مخاطب برای فعالیتهای بازاریابی اینترنتی خود برخوردار خواهید بود.
2. لینک های باکیفیت میتوانند باعث افزایش چشمگیر بازدیدهای مستقیم از وبسایت شما شوند.
کاربران بر روی لینک ها کلیک میکنند تا وارد سایت شما شوند، در نتیجه آمار بازدید و میزان فروش شما افزایش خواهد یافت. حتی چنانچه کاربران لینک شما را در وبسایتهای دیگر مشاهده کنند، نسبت
چگونه مردم را برای خواندن نوشته هایتان ترغیب کنید ؟
۱- بپرسید !
از کاربران خود در مورد مطالب مختلف سوال بپرسید و از آنها نظراتشان را بخواهید . مطمئن باشید که این روش تاثیر گذار خواهد بود و میتواند کاربران را برای بازگشت به وبسایت شما و پرسیدن نظر دیگر دوستانشان درباره آن موضوع ترغیب کند.
۲- تبلیغات
اگر از لحاظ بودجه توانایی تبلیغات به صورت کمپین را دارید ، تبلیغات را در اولویت قرار دهید و در بازه های زمانی مختلف تبلیغات کنید . مثلا در زمان شروع وبسایتتان یک دوره ۳ ماهه ، در ۶ ماه بعد یک دوره ۳ ماهه دیگر ، که این بسته به استراتژی شماست و برای هر وبسایتی از لحاظ بودجه و نیاز به کاربر متفاوت است.
۳- پست مهمان
همه ی ما میدانیم که پست مهمان میتواند به پیشرفت یک سایت کمک بسزایی کند و بازدید فراوانی برای یک
پنج گام اساسی به منظور توسعه بازاریابی محتوا
درصورتی که تاکنون استراتژی مشخصی برای بازاریابی محتوا اتخاذ نکرده اید، به طور حتم تکنیک مشتری ساز درجه یکی را از دست داده اید. در ادامه قصد داریم پنج گام اساسی به منظور توسعه بازاریابی محتوا را از نظر بگذرانیم. مشتریان جدید، کمپانی تان را شناسائی نمی کنند؟ سایتتان به میزان کافی مشتری ساز نیست؟ قصد دارید وضعیت وبسایت کمپانی تان را درون موتورهای جستجو بهبود دهید؟ سعی در شناسائی پروسه ای مشتری ساز براساس رفتارهای خریداران دارید؟ براساس آخرین تحقیقات صورت گرفته، یک سوم از مشتریان درطول سال ۲۰۱۳، از طریق بازاریابی داخلی و تهیه محتوا بدست آمده اند. بازاریابی داخلی عموما برمبنای تعدادی از تکنیک های بازاریابی آنلاین صورت می گیرد. هدف اصلی از فعالیت های بازاریابی داخلی، تهیه محتوای باکیفیت شامل کلمات کلیدی اصلی است که بتواند ترافیک ایجاد کند، خریداران هدف را به سمت سایت بکشاند و
صفحه اول گوگل را به خود اختصاص دهید
اولین نکته ای که به ذهن خیلی از مدیران سایت ها می رسد قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است. چگونه می شود در گوگل به صفحه اول رسید؟ و سوالاتی از این قبیل. در این مقاله سعی میکنیم چند نکته کلیدی در این مورد را توضیح دهیم و راه قرار گرفتن در رتبه های بالای گوگل را به شما آموزش دهیم . امیدوارم مورد توجه شما قرار بگیرد .
1. وب سایت مناسب
وب سایت شما مهمترین ابزاری است که می تواند در این راه به شما کمک کند. اگر وب سایت مناسب نداشته باشید در واقع بخش عمده ای از قدرت خود را از دست خواهید داد. منظور از وب سایت مناسب سایتی است که دارای خصوصیات زیر باشد:
قالب مناسبی داشته باشد یعنی تا جای ممکن چگالی html صفحات آن نسبت به متنی که شما
اصول مقاله نویسی برای موفقیت در سئو
در زمانی که میخواهید مقاله ای را برای وب سایت خودتان بنویسید ، باید این نکته را در نظر داشته باشید که محتوای شما در درجه اول برای مخاطب و بعد برای موتور های جستجو نوشته شده است. نوشتن مقاله در وب با نوشتن مقاله برای مجلات متفاوت است. کاربران معمولاً از طریق موتور های جستجو وارد سایت ما میشوند و یکی از بهترین روشهای جذب مخاطبین به وب سایت بخش مقالات سایت است. کاربران زمانی که وارد سایت ما میشوند که میخواهند چیز های جدیدی را یاد بگیرند و پاسخ سؤالات خودشان را دریافت کنند.
یعنی مقاله و آموزش شما باید کوتاه و مفید باشد. مقاله شما باید مشکل کاربران را مطرح کند و بلافاصله راهکاری را برای رفع آن مشکل بیان کند. برای همین شما مقالات مفیدی که در وب پیدا میکنید کمتر از 600 کلمه
اهمیت رتبه الکسا
تمام تجارت هائی که در اینترنت فعالیت می کنند، همواره می خواهد که درصد تبدیل مشتریان خودشان را بهتر کنند. روش های متفاوتی برای جذب کاربران هدف وجود دارد. در حقیقت همه می خواهند که در تجارت اینترنتی خود موفق باشند.ولی نکته مهم این است که بدانیم کاربرانی که وارد سایت می شوند چه رفتاری را از خود نشان می دهند؟ آیا کاربر وفادار شما می شوند و یا این که سایت را ترک می کنند. اگر سایت را ترک می کنند به این علت است که اطلاعات مورد نظر خودشان را بدست نیاورده اند و یا این که سایت و با صفحه مورد نظر شما دارای اشکال خاصی است. بهترین مکان برای اندازی گیری میزان موفقیت شما و از همه مهمتر وضعیت رقیبان شما سیستم رتبه بندی الکسا است.
سیستم رتبه بندی الکسا چیست؟
این سیستم رتبه بندی متعلق به alexa.com است
کپی کردن مطالب سایت و تأثیر آن بر سئو
یکی از مدیران سایت های اینترنتی در ایران از این موضوع گله مند بود که مطالب سایت ایشان همگی اختصاصی هستند اما به محض اینکه مطلبی را در سایت قرار می دهد چند سایت اینترنتی دیگر مطلب را کپی می کنند و به این دلیل که سرعت ایندکس شدن سایت های کپی کار بیشتر از سایت اصلی است گوگل آن سایت ها را زودتر ایندکس کرده و مطالب سایت ایشون که منبع اصلی هم هستند در گوگل نتایج خوبی کسب نمی کنند.
متاسفانه در حال حاضر تعداد سایت هایی که از طریق خواندن RSS مطالب سایت های مختلف را کپی می کنند بسیار زیاد شده است و این موضوع می تواند لطمه شدیدی به سئو سایت مورد نظر وارد کند.
راه حل مناسب برای مبارزه با سایت های کپی کار
راه حل اساسی در چنین مواقعی می
با اجرای چند ترفند ساده سئو سایت خود را افزایش دهید
افزایش سئو و بهینه سازی سایت روش ها و ترفند های مختلفی دارد و می توان با بهره گیری از این ترفند ها میزان سئو را افزایش داد اما کدام روش ها و ترفند ها بهرین و موثرترین راه ها به حساب می آیند ؟
سایت web2 برای افزایش سئو و بهینه سازی سایت 6 ترفند اساسی و مهم را در نظر گرفته است و با توجه به ارزش راه کارها می تواند بهترین گزینه برای این کار باشد .
استفاده از عکس با فرمت های شناخته شده :
شاید خیلی از وبمسترها ارزش تصاویر را در افزایش سئو را نادیده گرفته باشند اما استفاده از انواع عکس های بهینه در محتوای مطالب سایت می تواند کمک فراوانی برای افزایش رنک ، بازدید و سئوی سایت بکند .
عکس های بهینه به تصاویری گفته
زیر مجموعه ها
آموزش طراحی وب
آموزش های متفرقه در زمینه طراحی سایت
دوره های آموزشی
دوره های آموزش حضوری طراحی وب
آموزش بازاریابی و فروش
آموزش بازاریابی و فروش
در این بخش آموزش های مرتبط با توسعه کسب و کار و بازارسابی اعم از بازاریابی دیجیتال و موبایلی و ترفند های فروش منتشر خواهد شد.