با اجرای چند راهکار ساده ، مشتریان بیشتری برای سایت خود جذب کنیم
صفحات ورودی سایت به طور حتم یکی از ارکان اساسی آن را تشکیل می دهند و در موفقیت کسب و کار نقشی حیاتی ایفا می کنند؛ در این میان می بایست بیش از طراحی تاثیرگذار چنین صفحاتی، بر روی عملکرد صحیح آن ها متمرکز باشیم. علّت نیز کاملا روشن است؛ صفحات ورودی، نخستین صفحاتی هستند که در برابر دیدگان کاربر قرار می گیرند؛ بنابراین چنانچه کاملا تاثیرگذار باشند، می توانند بازدیدکنندگان را به محتوای سایت علاقمند کنند. از این رو در ادامه قصد داریم چند راهکار اساسی را به منظور تست صفحات ورودی سایت از نظر بگذرانیم.
چرا لازم است به بهینه سازی صفحات ورودی سایت توجه ویژه ای داشته باشیم؟
صفحات ورودی در مشتری سازی برای کسب و کار، نقشی حیاتی ایفا می کنند. چنین صفحاتی که صفحه فروش نیز نامیده می شوند، از سه المان کلیدی طراحی جذاب، کپی تاثیرگذار و بهینه سازی اصولی تشکیل می شوند. به منظور ایجاد هماهنگی میان این سه مولفه لازم است صفحات ورودی را به صورت اساسی بهینه سازی کنیم.
پروسه بهینه سازی صفحات ورودی، عموما با بررسی آمار و اطلاعات صفحه از طریق نرم افزار تحلیلگر گوگل آغاز می شود؛ در این پروسه می توان المان های مختلف صفحه از قبیل طراحی و یا محتوای آن را تغییر داد و بررسی کرد آیا کوچکترین پیشرفتی در وضعیت آمار صفحه به وجود آمده است یا خیر. با اجرای پروتکل های مطرح شده می توان صفحات ورودی سایت را به شکل بسیار ساده تری تست کرد.
به طور حتم بهبود نرخ تبدیل(Conversion Rate ) صفحات ورودی موضوعی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. به منظور بهبود وضعیت مشتری سازی از طریق صفحات ورودی، لازم است فعالیت های مشخصی را دنبال کنید. صرفنظر از نوع کسب و کار، بهتر است در همه حال صفحات ورودی سایت را بهینه نگاه دارید تا توجه مشتریان به بهترین نحو به محتوای گردآوری شده جمع شود. اجرای تست های متعدد بر روی صفحات ورودی تنها درصورتی نتیجه بخش است که مجموعه استانداردی از پروتکل ها را سرلوحه کار خود قرار داده باشید. راهکارهای اساسی برای تست صفحات ورودی سایت عبارتند از:
راهکار شماره ۱: تست تیتر صفحه
در یکی از پژوهش های اخیر مشخص شد از هر ۱۰ کاربر، ۲ نفر تنها درصورتی مقاله را مطالعه می کنند که تیتر آن را جذاب تشخیص دهند. بنابراین بهتر است به هنگام تست صفحات ورودی سایت، مطمئن شوید تیتر صفحه به میزان کافی تاثیرگذار است و می تواند محتوای صفحه را به خوبی منعکس کند. بهتر است تیتر صفحه نسبتا مختصر و مفید باقی بماند و با پیشنهادی که درون محتوای سایت به مشتریان ارائه شده است مطابقت داشته باشد؛ حتی می توانید تیتر را به صورت سوالی مطرح کنید، مثلا بپرسید: ”آیا مایلید با سرمایه کمتر، مشتریان بیشتری جذب کسب و کارتان کنید؟“
راهکار شماره ۲: تعداد فیلدهای موجود در فرم جذب مشتریان را کاهش دهید
فرم جذب مشتریان درون هریک از صفحات ورودی، یکی از ساده ترین ابزارها به منظور افزایش نرخ تبدیل است. عموما هرچه از کاربران سوالات بیشتری بپرسید، نرخ تبدیل با احتمال بیشتری کاهش می یابد. بنابراین به هنگام تست صفحات ورودی سایت، بهتر است فیلدهای غیرضروری را از فرم دریافت اطلاعات حذف کنید. در این صورت چنانچه کاربر تمایل چندانی به پر کردن فرم نداشته باشد، ممکن است با مشاهده تعداد اندک فیلدها وسوسه شود تا اطلاعاتش را وارد کند.
راهکار شماره ۳: اندازه، رنگ و شکل دکمه ها را تست کنید
درصورتی که درون صفحه ورودی سایت تعداد زیادی دکمه دارید، لازم است اندازه، رنگ و شکل هریک را به دقت بررسی کنید. بسیاری از کاربران عموما به دلیل جذابیت های بصری طراحی و دکمه های جالب توجه تعبیه شده درون صفحات ورودی، به کلّ سایت علاقمند می شوند.