یکی از کارهایی که برای سئو سایت ضروری است تولید نقشه سایت با فرمت xml و معرفی آن به موتورهای جستجو می باشد. برای تولید نقشه سایت روش های زیادی وجود دارد که در صورتی که از سایت ساز هایی نظیر جوملا یا وردپرس استفاده میکنید اینکار را میتوانید با استفاده از افزونه های موجود برای اینکار انجام دهید.
ولی اگر نمیخواهید خودتان را درگیر افزونه های جانبی و دردسرهای آنها کنید بهترین کار استفاده از ابزارهایی است که برای این کار در سطح وب وجود دارد. و ما نیز در سایت وب 2 یکی از ابزارهای قوی و کارآمد برای تولید نقشه xml سایت را آماده کرده ایم که میتوانید به رایگان از آن استفاده نمایید.
با این کار به راحتی میتوانید یک تقشه کامل برای سایت خود تهیه و آن را در مسیر روت سایت خود قرار دهید و لینک آن را به موتورهای جستجو معرفی کنید
یکی از مهمترین بخش های یک سایت متاتگ ها هستند که تاثیر بسیار زیادی در سئو و فهم سایت توسط موتورهای جستجو و همچنین کاربر بازدید کننده دارند. پیاده سازی تگ های متا نیاز به دانش برنامه نویسی و آشنایی HTML دارد و ممکن است هر شخصی توانایی پیاده سازی آنها را نداشته باشد. از طرفی وجود متا تگ های بهینه شده با ساختار استاندارد تاثیر غیر قابل انکاری در افزایش رتبه سئو سایت دارد و نمیتوان وجود آنها را نادیده گرفت.
اگر قصد دارید وضعیت متاتگ های سایت خود را بررسی کنید میتوانید از ابزارهای آنلاینی که به صورت رایگان یا تجاری در سطح وب وجود دارد استفاده نمایید.
بخشی را در سایت پیش بینی کرده ایم که میتوانید تگ های متا موجود در صفحات سایت خود را بررسی و مشاهده نمایید و در صورت لزوم نسبت به تغییر آنها اقدام نمایید.
برای بررسی تگ های متا سایت
وجود بک لینک ها علیرغم اینکه میتواند در بهبود رتبه سئو و موتورهای جستجو تاثیر مثبت داشته باشد از طرفی وجود بک لینک های غیر استاندارد و کارشناسی نیز میتواند تاثیر منفی در سئو سایت به دنبال داشته باشد.
اگر میخواهید رتبه سئو سایت خود را افزایش دهید باید بگویم که صرف خرید بک لینک از سایت های دیگر و از هر سایتی با هر نوع موضوعی این امر محقق نخواهد شد و ممکن است حتی تاثیر منفی در سئو سایت داشته باشد.
بک لینک های سایت شما باید از سایت هایی باشد که موضوعی مشابه سایت شما و فعالیت ها یا محصولات شما داشته باشد در غیر اینصورت گوگل تصور میکند که لینک های ارسال شده از سایت های دیگر در واقع تبلیغاتی است که شما آنها را خریده اید.
به عبارت دیگر محتوای سایت شما باید به گونه ای باشد که در اثر اثر بخش بودن و
تعدادی از مهارت های ضروری برای بازاریابی آنلایناگر شما یک کارشناس بازاریابی هستید یا اینکه میخواهید برای کسب و کار آنلاین خود به صورت اینترنتی بازاریابی کنید باید یک سری مهارت ها را کسب کنید. این مقاله تعدادی از مهارت هایی را که برای بازاریابی اینترنتی نیاز است را ذکر کرده ایم:
1. یک شخصیت دوست داشتنی داشته باشید
ارتباطسازی یکی از اجزای اولیهی بازاریابی دیجیتال است و یک شخصیت دوستداشتنی میتواند مفید و مثمر ثمر واقع شود. مردم زیادی هستند که تمایل دارند با ناشران، وبلاگنویسان، روزنامهنگاران و دیگر افراد مطرح، وارد ارتباط شوند. طبیعی است که یک شخصیت جذاب همیشه خواهان و طرفدار زیاد داشته باشد. فرض کنید که باید بین دو شخصیت کاملا مشابه، یکی را برای گفتگو انتخاب کنید: با نفر اول که صحبت می کنید، انگار که با دیوار حرف می زنید؛ اما شخص دوم معاشرتی و خونگرم است. کدام یک را برای گفتگو
انتخاب نام دامنه مناسب برای وب سایت
هنگامی که شما به فکر راه اندازی کارو کسب اینترنتی جدید میباشید ، انتخاب نام دامنه اولین و مهم ترین گام میباشد. یک نام دامنه مناسب می تواند کمک زیادی در جلب مشتریان برای وب سایت شما باشد. یک نام دامنه منحصر بفرد می تواند کمک زیادی برای مردم در پیدا کردن یک وب سایت در سراسر جهان باشد. نام دامنه از دو بخش تشکیل می شود مثلا اگر آدرس وب سایت www.web-2.ir باشد web-2 قسمت اول نام دامنه است که نشان دهنده نام کسب و کار شما میباشد و بخش دوم ir. به عنوان پسوند دامنه شناخته می شود. و این دو بخش بسیار مهم میباشد که باید با دقت انتخاب شوند. بخش اول دامنه نشان دهنده هویت کسب و کار شما میباشد. و این نام باید کوتاه و به خاطر سپردن ان آسان باشد و بخش مهم بعدی نام دامنه پسوند
چرا رتبه الکسای بعضی از سایت ها بهتر است؟
سایت alexa.com ، سایت معتبری برای رتبه بندی سایت ها و وبلاگ ها از نظر میزان بازدید و محبوبیت می باشد. بسیاری از کاربران ، برای تخمین بازدید سایت ها و یا جذب تبلیغات از آمارهای این سایت استفاده می کنند. این سایت قابلیت رتبه بندی سایت یا وبلاگ شما را در بین کل سایت های موجود در اینترنت و یا در کشوری که بیشترین بازدیدکنندگان شما متعلق به آنهاست دارا می باشد.
الکسا یک شرکت وابسته به سایت آمازون (Amazon.com) است که در زمینه جمع آوری و تحلیل اطلاعات آماری وبگاه ها و وبلاگ های مختلف فعالیت می کند که خواسته یا ناخواسته بین مدیران، کاربران و مخصوصا تبلیغ دهندگان شبکه جهانی وب از جایگاه به خصوصی برخوردار است، به همین دلیل در کنار فاکتوری دیگر به نام پیج رنک یا رتبه در گوگل (google pagerank)، فاکتور رتبه
سنجش کیفیت محتوا توسط گوگل و فیس بوک
کیفیت در بازاریابی محتوا بحث مهمی است. از آنجایی که حجم زیادی از محتوا در فیسبوک و گوگل رد و بدل میشود و از آنجایی که هم فیسبوک و هم گوگل اخیرا شیوه خود برای ارزشگذاری محتوا را تغییر دادهاند، زمان خوبی است که ببینیم این دو چطور کیفیت محتوای شما را میسنجند.
فیسبوک و گوگل چگونه به محتوا امتیاز میدهند؟
هدف اصلی هم برای گوگل و هم فیسبوک این است که محتوایی را به کاربران نشان دهند که خود کاربران میخواهند ببینند و با دیگران به اشتراک بگذارند. وقتی در حال بررسی کیفیت محتوا هستند، اینها نشانههایی هستند که در محتوا به دنبالش میگردند:
تعداد دفعاتی که یک محتوا لایک شده یا به اشتراک گذاشته شده: این موضوع به وضوح نشان میدهد که دیگران تا چه حد این محتوا را ارزشمند دانستهاند.
منبع محتوا: آیا این محتوا
سئو چیست و چرا از آن استفاده میکنیم؟
سئو ( SEO) search-engine-optimization) ) روشی برای ارتقاء یک وب سایت به منظور افزایش تعداد بازدیدکننده هایی است که از موتور های جستجو دریافت می کند. سئو جنبه های متفاوتی دارد،از کلماتی که در وب سایت استفاده می کنید گرفته تا کیفیت لینک هایی که دیگر سایت ها به شما می دهند.به عبارت دیگر سئو به این معناست : “اطمینان از این که ساختار وب سایت به سادگی و راحتی برای موتور جستجو قابل فهم است.”
سئو تنها درباره ی “موتور” ها نیست،بلکه در طرف مقابل به معنای ساخت وب سایت به طوری است که برای کاربران خوشایند باشد.
دلیل استفاده از سئو
قسمت عمده ی ترافیک وب توسط موتور های جستجوی بازرگانی اصلی مانند گوگل،بینگ و یاهو کنترل می شود.اگرچه رسانه های اجتماعی و انواع دیگر ترافیک می توانند برای سایت شما بازدید فراهم بیاورند،موتورهای جستجو اصلی ترین روش
مزیت لینک سازی در سایت و تأثیر آن بر سئو
لینک به وب سایت ، برای یک مجموعه کسبوکار ، مزایای متعددی به همراه دارد و میتوانند چندین برابر سرمایه هزینه شده را به سیستم برگرداند.
لینک های باکیفیت میتوانند رتبه وبسایت شما را در میان سایر نتایج موتورهای جستجو بهبود دهند .
و بدین ترتیب با افزایش ترافیک ورودی، میتوانید فروش بیشتری داشته باشید. هرچه بیشتر در میان نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرید، آمار بازدید بالاتری خواهد داشت و در نتیجه از شانس بالاتری در زمینه جذب مخاطب برای فعالیتهای بازاریابی اینترنتی خود برخوردار خواهید بود.
2. لینک های باکیفیت میتوانند باعث افزایش چشمگیر بازدیدهای مستقیم از وبسایت شما شوند.
کاربران بر روی لینک ها کلیک میکنند تا وارد سایت شما شوند، در نتیجه آمار بازدید و میزان فروش شما افزایش خواهد یافت. حتی چنانچه کاربران لینک شما را در وبسایتهای دیگر مشاهده کنند، نسبت
چگونه مردم را برای خواندن نوشته هایتان ترغیب کنید ؟
۱- بپرسید !
از کاربران خود در مورد مطالب مختلف سوال بپرسید و از آنها نظراتشان را بخواهید . مطمئن باشید که این روش تاثیر گذار خواهد بود و میتواند کاربران را برای بازگشت به وبسایت شما و پرسیدن نظر دیگر دوستانشان درباره آن موضوع ترغیب کند.
۲- تبلیغات
اگر از لحاظ بودجه توانایی تبلیغات به صورت کمپین را دارید ، تبلیغات را در اولویت قرار دهید و در بازه های زمانی مختلف تبلیغات کنید . مثلا در زمان شروع وبسایتتان یک دوره ۳ ماهه ، در ۶ ماه بعد یک دوره ۳ ماهه دیگر ، که این بسته به استراتژی شماست و برای هر وبسایتی از لحاظ بودجه و نیاز به کاربر متفاوت است.
۳- پست مهمان
همه ی ما میدانیم که پست مهمان میتواند به پیشرفت یک سایت کمک بسزایی کند و بازدید فراوانی برای یک